Перед виходом на воду готувався весь тиждень.Перевірявся човен та всі супутні механізми,комплектуючі ЗІП і т.д.
І от цей день настав.
Чіпляю на човна двигун та крило і вірний Джимні тягне лафета з човном до яхт-клубу "Оболонь"...
При всьому збіговиську наявних в яхт-клубі людей скидаю човна на воду.Зрозуміло що ходили навколо,мацали крило,місце кріплення і т.д.
Такого тут ще не бачили.
Човен скинуто.Під'єдную конектор до паливного бака,підкачую грушею пальне,заводжу двигун...
Двигун прогріто,опускаю крило(воно було в нульовому положенні відносно кіля) і махнувши рукою проводжаючим вихожу на крило.
Човен полетів....
Полетів але почав дельфінувати...
Почав я час по часу зупинятись і пробувати регулювати кут нахилу...В цьому нема нічого складного.Але осягнути і зрозуміти рух на крилі мені заважали хвилі та сильний з поривами вітер.
Пройшовши до пішоходного мосту вирішив підняти крило і йти далі без крила...Отут то я і зрозумів чим відрізняється глісер від СПК.хватило на це відстані до мосту Патона.
Мій човен був гарно завантажений і на глісері двигун при хвилі іноді вищій ніж 0.3м. гвинт(12крок) більше5400об/хв не розвивав.
А на крилі тахометр частенько заскакував на позначку 5800об/хв.
Ще раз підрегульовую крило,і за мостом Патона вихожу на крильовий режим.
Між мостом Патона та Південним поточнюю регулювання і...
На крилі двигун працює м'якше.Човен стає більш морехідним-піднімається з води.Швидкість не тільки зростає,а й стає більш доступнішою,наче в двигуні добавився ще один циліндр.
Рвучкий сильний вітер,що здіймає високі хвилі-не дає мені повністю осягнути переваги та недоліки ходу на крилі.Тулюся і йду біля правого берега Борисфена.Берег мене трохи захищає від вітру ,але йти на повну швидкість не можу.В основному йду 4000об./хв(приблизно 25км/год),а іноді хвиля така висока,що опускаю оберти до 3000об/хв..
Дійшов до Українки.Поглянув на шир Дніпра і не ризикнув йти навпростець.Пішов по фарватеру...
За Трипіллям біля Цегельного заводу(район 69бакена)Дніпровські кручі майже повністю сховали наш екіпаж та човен від вітру.Хвилі майже не було,така собі невеличка.
Потихеньку збільшую оберти двигуна,цупко тримаюсь за румпель вивіряючі кожен міліметр подовжнього і поперечного руху човна...
Оберти ростуть іноді мені здається що човен летить над водою,не торкаючись поверхні.
На одному з поворотів човен йшов з максимальною швидкістю легким дрифтом та обертами двигуна 6000об/хв.Це було розуміння,що крило максимально спрощує рух човна...В цьому місці я отримав розуміння та радість,що проведена робота має сенс і півроку думок та праці ввалені в правильному напрямку.
Витачів-Стайки...(район 55бакена)
Хвиля 0.5-1м....Крило не підіймав.
Думаю,що той хто в темі розуміє що вихід на глісер човна мого типу при такій хвилі не можливий.Та й взагалі,при неправильному керуванні човном є ризик заливання кокпіту повністю.
Ось тут був отриманий ще один подарунок від крила.При підході до високої хвилі трохи добавляєш газу і човен переходить хвилю,а не хвиля через ніс заливається в кокпіт.
Добився до свого берега весь мокрий,але вже капітаном Судна на Підводному Крилі!)
Перерахую що було в човні під час цього випробування.
Шмурдяк-70кг.+20кг палива+28кг. синаш Сашко.Це все було спеціально завантажено в носову частину.Щоб цю вагу несло крило.
В кормовій частині-Я(75кг),АКБ,якір,кранці,весла та ін.(30кг).Днище човна зашито бакелітовою фанерою-ваги не знаю.
Розвантажившись по приходу на базу виміряв залишок палива в бачку.
В цей момен ще й прозріння наступило.
Вниз по течії в бурхливу погоду на крилі в мене виявився залишок 2.5л. пального!!!
Теж саме на глісері-потрібно було бак "на попа" ставити щоб хватило на весь маршрут.
З простого розрахунку що бак має об'єм-12.5л....Крило мені зекономило 20%палива.
Далі буде.
Изменено: Юстас, 09 Май 2017 - 21:59