Шусман, Тут кожному своє. Поступово "електрички" входять в наше життя, налагоджується інфраструктура. Зараз це далеко не ідеальне авто для всіх. Так, є ті, в кого це друге-трете авто, близькість до розетки, невеликі добові пробіги. Та навіть якщо це єдине авто, є люди готові миритись з деякими обмеженнями в обмін на зручність керування тягою та й взагалі зараз це модно.
Але для більшості електромобілі мають декілька моментів які роблять експлуатацію дуже незручною або неможливою.
По-перше: це дорого, хай не для всіх та не у всіх випадках, але це факт. Авто дорожчі в купівлі, дорожчі при довготривалому (10-15-20 років) користуванні.
По-друге: малий запас ходу та нерозвинена зарядна інфраструктура. Навіть авто з паспортним запасом ходу 500-700 км і близько не можуть замінити авто с ДВЗ для більшості мешканців багатоквартирних будинків або інших, яки мають обмежений доступ до джерела живлення потрібної потужності. Пробіг в деяких умовах можно ділити на два, а це унеможливлює експлуатацію у випадках термінової потреби проїхати 400-500 за день і немає можливості або часу підзарядитись.
І в майбутньому нічого в цьому плані не зміниться. Зараз задля пробігу можна запхати хоч дві тони батарей, але революцій в плані суттєвого підвищення ємності АКБ (Ват година на кг) немає вже багато років, і не думаю що будуть в осяжному майбутньому.
Думаю, що ми дійдемо до розгалуженої інфраструктури, коли буквально в кожному дворі будуть зарядні пункти. А хімія батарей буде пристосована до швидкої зарядки без суттєвого зниження ресурса. І тоді наприклад дорога в 500 км з півгодинною зупинкою на підзарядку буде розглядатись як буденність.
Є ще "по-третє" зв'язане з виробництвом акумуляторів та виробництвом електроенергії. Якщо просто порахувати: витрата 15-20 кВт на 100 км, пробіг хай 15-20 тис/рік - то середній електромобіль вимагає ~4-5 тис кВт на рік. На, скажімо, 5 млн авто + 20 млрд кВт, наче і небагато... Але це вже високі матерії не видимі для пересічного користувача.
Изменено: Olaf, 06 Август 2023 - 22:51