Толик, что ему сказать? Ты примеры приводишь не в тему, то авто нарисовал, то телегу закрытую, на рельсах... Самолет нарисуй, и силы действующие на него, и все поймешь. Или ты думаешь, что один книги по физике читал? Тут 156 человек эту задачу в уме решили и улетели, а ты все формулы ищешь... И игнорируешь неудобные вопросы...
Привіт!
Ми, з Avtomobilistом останніх 10 сторінок розглядали якусь свою, відокремлену від основної задачу!!!
Тому ваші "неудобные вопросы",.... насправді "неуместные" !!!
Ну, а якщо товариш пише у коментарях на мої пости фізично-вірні речі, але такі що геть не стосуються суті викладеного мною, то написати "Вибач, друже! Ти не в темі" я не мав права, а просто ігнорував.
Але, схоже я розгадав загадку Avtomobilistа
Ризикну перекласти ось це откровення від Avtomobilistа (пост 1862) на звичну мову.
Итак, авто на подвижном транспортере пытается тронуться с места, т.е. «реализовать» силу тяги своего двигателя в точке контакта колеса с полотном транспортера (точка А).
Поскольку в любой момент времени скорость транспортера относительно земли:
Vtransp = W/R ; то скорость авто относительно земли будет равна нулю (Vavto=0).
Авто будет оставаться на месте, с какой бы скоростью двигатель не вращал его колеса.
Это равносильно, что авто стоит на поверхности с коэффициентом сцепления равным нулю.
А что мы делаем, когда авто буксует на льду? Правильно – пытаемся приложить к нему внешнюю силу.
Например с помощью лебедки.
Однако реактивный двигатель или пропеллер на крыше тоже подойдет.
С ними авто будет разгоняться, а если приделать крылья, то и взлетит.
Принципиальное отличие автомобиля, "отталкивающегося от воздуха" в том, что он может «реализовать» тягу своего двигателя, находясь на подвижном транспортере, а обыкновенное авто нет.
Ибо нет «точки опоры».
Как там писал Ньютон?
Действие равно противодействию.
Отже. ОВА стоїть на жорсткій легкій вільній стрічці транспортера. Опором повітря, підшипників, кочення можна знехтувати. При прикладанні тяги штатного ДВЗ, сама ОВА буде залишатися нерухомою відносно незалежного спостерігача, а стрічка транспортера буде рухатися під колесами авта під дією тяги ДВЗ.
Справді, така ситуація можлива,.. АЛЕ!!!! Але ЛИШЕ при одночасному виконанні 2 умов!
1). Стрічка транспортера вільна. Тобто, не має ані гальмівного механізму, ані власного двигуна. Очевидно, що при наявності гальмів, властивості стрічки наближаються до ВПП і ніякого "пробуксовування" не буде.
2). Стрічка транспортера легка. Тобто маса стрічки набагато менша від маси ОВА.
Розглянемо цікавий випадок, коли маса стрічки більша за масу авто, але стрічка при цьому все-таки вільна.
Тяга ДВЗ F штовхає стрічку вліво (по рисунку) відносно нерухомого незалежного спостерігача.
За 3-тім закон механіки, на ОВА діє така ж сила F зі сторони стрічки, що намагається його рухати вправо. Отже, стрічка рухається вліво з шв-стю Vстр(t)=aстр*t=F/M*t а ОВА рухається вправо відносно нерухомого незалежного спостерігача з шв-стю Vова(t)=aова*t=F/m*t.
За принц.відн.Галілея шв-сть руху ОВА відносно стрічки буде V=Vстр(t)+Vова(t) = F/M*t + F/m*t = F/t * (1/M + 1/m). Якщо M>>m, то доданком 1/M можна знехтувати, і кінцева формула буде V=F/m*t.
Отже, якщо маса, навіть вільної, стрічки значно більша за масу ОВА, то ОВА не буде залишатися на місці, а буде рухатися по стрічці як по звичайному ВПП, відносно нерух спостерігача.
Це описано навіть у шкіл.підручн. Коли ОВА їде по Землі на Північ, то Земля повертається на Південь, але оскільки маса Землі значно більша за масу ОВА, то таке зміщення Землі невідчутне.
Висновок 1. Описаний Avtomobilistом ефект буксування виконується лише за дуже вузьких умов, і такі умови до нашого транспортера з літаком непричетні.
Висновок 2. "Принципиальное отличие автомобиля, "отталкивающегося от воздуха" в том, что он может «реализовать» тягу своего двигателя, находясь на подвижном транспортере, а обыкновенное авто нет." [Avtomobilist п.1862] Принципова різниця лиш в об"єкті, до якого прикладається зусилля - це повітря або транспортер. От лиш для цих 2-ох об"єктів і буде відмінність! До літака в обох випадках прикладається така сама сила F, а значить і динаміка (прискорення, швидкості) буде одинаковою.
Изменено: Maister, 01 Июль 2013 - 13:09